Mine tekster

Friday, January 19, 2007

To menneska

Som mange har fått med seg, er jeg svært glad i musikk. For endel år tilbake sang jeg også i band. Denne teksten som jeg har skrevet ble da brukt. Jeg har skrevet på dialekt, så noen god rettskrivning er det ikke.

To menneska
Tekst: Linn Stemland, Melodi: TFJ

Han så virkeligheta dra
Forbi i sakte film
Mens han prøvde å få
Verden til å gå fortere
Et desperat forsøk
Fra et frustrert menneske
Om å bli opptatt blant de levende igjen

Enda et nytt dødsfall
Enda et sårbart menneske
Fosvunne fra jordas overflate
Forsvunne

Blant de menneskan
Han så gjerne ville dele ei framtid med
Men han trudde ikke på noe framtid
Ikke for sæ sjøl
Leve på lånt tid
For å så gå i glemmeboka
Trudde han…
Trudde han!

Enda et nytt dødsfall
Enda et sårbart menneske
Fosvunne fra jordas overflate
Forsvunne

Et savn
Et tomrom
Som han ikke trudde va mulig

Et desperat forsøk
På å få treffe han igjen
To menneska…
To menneska!

No comments: